I alla portar finns digitala informationstavlor dit styrelsen och vår förvaltare Fasteko kan skicka information. Tavlorna har touchfunktion och förutom att visa information visar de även vilka som bor på varje våning. Genom ett inloggningssystem kan de boende logga in och läsa allmän information och eventuell personlig information. Det är också här du bokar tvättstuga, bastu och gästrum. Det finns tre sätt att logga in på, via skärmen i entrén, via Wise House-app och på webben.
SÅ HÄR LOGGAR DU IN PÅ SKÄRMEN I ENTRÉN
Håll den gula taggen mot den lilla Wise House ikonen i mitten av skärmens underkant så loggas du automatiskt in på din lägenhets sida (du ser ditt namn i övre högra hörnet). Nu kan du läsa all information, boka tvättstuga, bastu och gästrum.
SÅ HÄR LOGGAR DU IN I APPEN
Ladda ner Wise House app (det är kostnadsfritt). Ange brfsoderbergaalle som namn, klicka ”registrera”. Ange ditt användarnamn och lösen som har du fått information om i din brevlåda eller i välkomstbrevet som delas ut till nyinflyttade. Nu kan du läsa all information, boka tvättstuga, bastu och gästrum.
Viktigt: Första gången du loggar in måste du byta lösenord. Det gör du genom att logga in på webben. Tänk på att systemet kommunicerar med lägenheten, inte med varje person som bor i lägenheten. Välj därför ett lösenord som alla kan komma ihåg, eller skriv upp det på en lapp och sätt på till exempel kylskåpet.
SÅ HÄR LOGGAR DU IN PÅ WEBBEN VIA DIN DATOR ELLER SURFPLATTA
Du hittar inloggningslänken här. Användarnamn och lösen har du fått i din brevlåda eller i välkomstbrevet som delas ut till nyinflyttade. Nu kan du läsa all information, boka tvättstuga, bastu och gästrum.
Viktigt: Första gången du loggar in måste du byta lösenord. Tänk på att systemet kommunicerar med lägenheten, inte med varje person som bor i lägenheten. Välj därför ett lösenord som alla kan komma ihåg, eller skriv upp det på en lapp och sätt på till exempel kylskåpet.
Fördelar med systemet
- Alla boende kan snabbt, via tavlorna i alla portar, nås av viktig information utan att behöva dator eller smartphone. Även alla som inte har Facebook kan nås.
- De boende som vill kan när som helst komma åt informationen via en dator eller smartphone. Det gör de genom att logga in, se ovan.
- Styrelsen kan skicka information till ett urval av medlemmar, till exempel alla i en viss port. Det kan till exempel handla om att en vattenläcka upptäckts och att vi snabbt behöver informera om åtgärder för att begränsa skadorna.
- Vid andrahandsuthyrningar kan styrelsen nå både ägare och boende.
- Systemet möjliggör omröstningar bland medlemmarna.
- Systemet kan visa vilka som har läst viktig information som distribuerats via systemet.
- Styrelsens arbete effektiviseras. Vi anser att medlemmarna ska informeras regelbundet och lägger därför mycket tid på att dela ut information till de 127 lägenheter i våra nio trapphus. Med systemet kan styrelsen använda mycket av den tiden bättre.
När det finns personlig information till dig kommer du att se en liten röd punkt framför ditt namn på skärmen. Annars ligger gemensam information och rullar på tavlan. Du kan också alltid logga in och där ta del av all info som ligger på skärmen.